top of page

כתיבת תוכן לאתרים – איך עושים את זה ונשארים בחיים

קופירייטינג וכתיבת תוכן הם תחומים משיקים אך שונים, בעוד כותב התוכן מייצר תוכן שהקורא שלך מחפש - הקופירייטר מייצר תוכן שמטרתו מכירה ותפיסת תשומת לב באמצעות מילים.

העולם כיום הולך ומשתכלל וביחד עם כל השכלולים הטכנולוגים שמשפיעים על הצורה בה אנו צורכים וחווים את המציאות אנו חוזים בתנועה מקבילה של חזרה אל המילה הכתובה, אותה דרך תקשורת ראשונית אשר מצליחה להיות פרימיטיבית ומשוכללת כאחד הופכת כיום את כל נושא כתיבת תוכן לאתרים לנושא שעליו יקומו ויפלו מותגי ענק ועסקים קטנים כאחד.

"...אני ממליץ לכם להתעמק ולכתוב על הנושאים שמעניינים אתכם ושאתם שולטים בהם, אל תנסו להתפזר ולהראות לעולם (ולעצמכם) שאתם יכולים ללמוד ולכתוב באותה תשוקה על נושאים שרחוקים מכם שנות אור..."

האם צריך להביא מומחה לכתיבת תוכן לאתרים?

שאלת השאלות שאנו נתקלים בה באופן תדיר מבעלי עסקים היא האם יש צורך לעבוד עם אדם מומחה לכתיבת תוכן לאתרים או שניתן להסתפק בעובד פנימי שיודע לכתוב בצורה רהוטה, ותתפלאו לגלות שכל התחומים, החל במוצרי היגיינה נשית ועד הלוטו והטוטו שואלים את אותה השאלה.


לשאלה הזו יש תשובות רבות ולא את כולן הייתי שמח לכתוב כאן (כי בסופו של דבר אני מתפרנס מכתיבת תוכן) אבל למען האמת האבסולוטית אגע כאן בכמה וכמה סיבות לעבודה עם כותב מקצועי לאתרים ושיטות לכתיבה שאולי יסייעו לכם לחסוך כסף בטווח הקצר על עבודה עם כותב תוכן מנוסה ומקצועי אך יגרמו לכם גם להבין את העבודה הנוספת שלא רואים בתוצאה הסופית והיא למעשה החלק הארי והחשוב.


אז כדי שבכל זאת אענה על השאלה שבכותרת, כן. צריך להביא מומחה לכתיבת תוכן רק מפאת העובדה שכמו שאתם מומחים בתחומכם ולא אנסה להביא עורך וידאו שינהל מכון סקרים כך גם אשאיר את העבודה הספציפית של הכתיבה לאנשים אשר משקיעים את מרבית זמנם בעשייה הזו וכך אתם תוכלו להתרכז במה שאתם מתמחים בו ולהצעיד את העסק שלכם להישגים חדשים.


אסיים את החלק הזה בציטוט מאחד מאנשי העסקים האהובים עליי, מארק קיובן, אשר אמר לאחרונה ליזם מתחיל שניסה להשיג ממנו חוזה "כל אחד צריך לדעת מה הצדדים החזקים שמכניסים כסף לעסק שלו ואיך לתעל את המערכת אל עבר הצדדים הללו".


מדריך כתיבת תוכן לאתרים


אז איך כותבים תוכן – הדברים שלא מספרים לכם

כותבי תוכן לרוב הם אנשים סקרנים שאוהבים ללמוד, כי אחרת אני לא מצליח להבין איך בן אדם אחד מסוגל לכתוב בפירוט, עניין ובצורה קריאה על ניתוחים פלסטיים ומיד לאחר מכן לעבור ולכתוב באותה צורה על שלטי הכוונה או על התחבורה הציבורית בעפולה. לכן גם אני ממליץ לכם להתעמק ולכתוב על הנושאים שמעניינים אתכם ושאתם שולטים בהם, אל תנסו להתפזר ולהראות לעולם (ולעצמכם) שאתם יכולים ללמוד ולכתוב באותה תשוקה על נושאים שרחוקים מכם שנות אור כי בסופו של דבר או שלא תגיעו לתוצאה שתרצו או שתבזבזו זמן יקר על ניסיון לייצר את התשוקה ואת העניין במקום שהם לא קיימים בעבורכם.


אז אחרי ההקדמה הזו הנה כמה דברים שלא מספרים לכם על כתיבת תוכן לאתרים:

  • · בחיים אל תעתיק לא רק שכותבי תוכן שונאים שגונבים מהם אלא גם גוגל שונא טקסטים משוכפלים ומועתקים ולכן אם אתה מייצר תוכן כדי לקדם את האתר שלך במנועי החיפוש אתה לא יכול להרשות לעצמך להעתיק ולגנוב תכנים מכיוון שגוגל יעניש אותך וידרג את האתר שלך בתהום הנשייה.

  • · יש מכסת מילים יומית שאדם מסוגל לכתוב זה לא רק הכמות אלא גם האיכות שבה אתם מסוגלים לכתוב ברצף בלי להתחיל לאבד צלילות ובהירות. הדעות על הכמות המומלצת ליום חלוקות מאוד ויש אנשים שכותבים 500 מילים ביום לעומת אנשים מתיימרים לכתוב 15 אלף מילה ביום, אני מאמין כי כמות המילים ליום שכותב צריך לכתוב היא פקטור משתנה ומדובר יותר על הצבת מטרות ויעדים ופחות מהישג שיש לרדוף אחריו בחרדת קודש. אם מעניין אתכם להשוות את כמות המילים שלכם לזו של סופרים מפורסמים אז היכנסו ללינק הזה

  • · למד מעט על קידום אורגני קידום אורגני של אתרים, ידוע גם בשם SEO, הוא הסיבה המרכזית שהתוכן הפך להיות המלך של האינטרנט בשנים האחרונות וכדי שתוכל להשתמש בתוכן למען קידום האתר שלך במנועי החיפוש השונים אתה צריך להבין מעט בתחום כדי שתוכל להתאים את סגנון הכתיבה שלך למטרות הטכניות של קידום אתרים. מדובר ממש על עניינים טכניים שכוללים למשל שימוש חוזר במילות מפתח, כתיבה זורמת וטבעית, שימוש בעוגני טקסט ועוד כל מיני דברים שלאט לאט תבינו אם תתחילו להתמקצע בתחום של כתיבת תוכן SEO – הנה מקום ששווה לכם להתחיל ממנו

  • · דחיינות היא אויב וחבר בו זמנית לא משנה אם אתה כותב מתחיל או כותב שפרסם נובלות וספרים, כנראה שאתה סובל מדחיינות. הדחיינות לא חייבת להיות ממש הימנעות מכתיבה או מעשייה של הדברים שאותם אתה צריך לעשות, כי אם היא יכולה גם, לבוא בדמות תירוצים חשובים כמו לעשות כלים או לבצע מיליון ואחת משימות ומטלות אחרות או אפילו יש אנשים שהדחיינות משחקת עמם מעט יותר ואם נגיד הם צריכים לכתוב רומן אז הם יעסקו בכתיבה של כל דבר אחר למעט הדבר שאותו הם רוצים לכתוב (ותגידו תודה לדחיינות שלי כי היא הסיבה שהפוסט הזה נכתב ברגעים אלו). דעו לנצל את הדחיינות לפעמים כדי לנוח ולתת למוח שלכם להתרענן אבל אל תתמכרו לתחושה הזו כי בסופו של יום היא תחזור ותכה בכם עם רגשות אשם.

  • · אל תסתפקו בדראפט 1 האמת שהכותרת שרציתי לכתוב במקור הייתה "הדראפט הראשון הוא תמיד חרא" אבל אז נתקלתי בכמה מקרים חריגים והבנתי שלא כדאי להכליל. אבל חברות וחברים דעו לעצמכם כי במרבית המקרים הדראפט הראשון קיים רק למענכם, הוא נותן לכם מסגרת רעיונית ובסיס ליפול אליו אבל בשום פנים ואופן אל תעבירו אותו הלאה כי מיד לאחר שתעשו את זה אתם בעצמכם תגלו את כל הבעיות. אז מה עושים? יש כמה דרכים ושיטות מומלצות – הראשונה היא לתת לדראפט הראשון לנוח יום או יומיים ואז לחזור אליו בקריאה ביקורתית. השיטה השנייה המומלצת היא למצוא אדם אחד שאתם סומכים עליו ועל דעתו ולהעביר לו לחוות דעת ואולי גם להגהה.

  • · פתחו שיטה זה אולי נשמע טריוויאלי אבל כדי להיות כותבים טובים יותר אתם חייבים לפתח לעצמכם שיטת כתיבה, לא להתבלבל עם סגנון כתיבה שגם אותו יש לפתח אבל אני מדבר ממש על העניין הטכני של שיטת כתיבה. למשל המינגווי היה כותב בעמידה החל מצאת החמה, סטיבן קינג מקציב לעצמו יעדים של כמות מילים ביום ויש כאלו אשר כותבים אאוטליין מפורט מאוד בעודם הולכים על הליכון. כל אחד והשיטה שעובדת לו, פתחו את השיטה שלכם שתייצר לכם ריטואל כתיבה איכותי.

  • · תחקיר – תחקיר – תחקיר הכל מתחיל ונגמר בתחקיר איכותי ומעמיק, ככל שתדעו יותר על הנושא וככל שתעמיקו בתחקיר שלכם כך תוכלו לייצר מאמרים ותוכן ברמה גבוהה יותר ואיכותית יותר. התחקיר לא חייב להתבצע בספריות ציבוריות או במעמקי האינטרנט, התחקיר יכול להגיע מחיי היום יום שלכם, מספרים או ראיונות שאתם קוראים והחוכמה היא לדעת מה רלוונטי וכיצד אתם שומרים את המידע למען פיתוח עתידי.

אם אתם מחפשים כותב תוכן לאתרים שמגיע עם ניסיון של שנים בכתיבה מכל הסוגים, החל בעיתונאות דרך תסריטאות ועד כתיבה שיווקית אז הגעתם למקום הנכון, צרו איתי קשר עוד היום באמצעות האתר ואחזור אליכם בהקדם.


אל תשכחו להמשיך לכתוב ולהתמיד בזה גם אם אחרים דואגים לבאס אתכם ולהגיד לכם הערות רעות, כמו שכל אחד היום יכול לצלם ולהגיע למיליוני עוקבים באינסטגרם כך גם כל אחד שרוצה יכול בעזרת התמדה ולמידה מתמדת להפוך לכותב, צריכים עזרה בפיתוח של רעיונות או ליווי לכל סוגי הכתיבה? צרו עימי קשר!

bottom of page