top of page

האם העסק שלך צריך כתיבת תוכן בתשלום?

לא בטוח האם העסק שלך צריך כותב תוכן חיצוני? היכנס וגלה האם זה מה שיעזור לעסק שלך או לא.

גם אם יש לך עסק לתיקון שעונים או כל דבר אחר שבאופן מסורתי אין לך צורך בכתיבת תוכן לעסק, כיום הדברים משתנים ואחת הדרכים היעילות ביותר להגיע לקהלים חדשים היא האופציה הדיגיטלית אשר כחלק ממנה יש צורך בכתיבת תוכן. לא כל האנשים מסוגלים לשבת ולכתוב משהו קוהרנטי ועוד לעמוד בכל מיני "משימות טכניות" אשר יש צורך לבצע במהלך כתיבה לשיווק דיגיטלי ולכן בעלי עסקים רבים פונים לחפש כתיבת תוכן בתשלום ובמאמר זה אנסה לענות על השאלה האם העסק שלך צריך כתיבת מאמרים בתשלום.


למה בכלל צריך תוכן באתר?


הרבה אנשים בעולם השיווק הדיגיטלי אוהבים להשתמש בביטוי "התוכן הוא המלך" ויש לכך סיבות רבות וטובת, הבסיס למחשבה הזו שהתוכן הוא החלק החשוב ביותר במערך השיווק הדיגיטלי שלכם בכלל ובאתר שלכם בפרט הוא האלגוריתם של גוגל אשר סורק אתרים וחלק מהפרמטרים שלו מודדים את איכות התוכן, את מידת הרלוונטיות של התוכן לגולש ועוד כל מיני מדדים שבסופו של יום נועדו לענות על שאלה אחת פשוטה – האם התוכן באתר שלך מספק באיכותו את הגולש והאם הוא מקבל ממנו את אשר הוא חיפש.


אבל יש עוד סיבות למה האתר שלך צריך תוכן איכותי ולהלן כמה מהן:


1) גוגל הסיבה המרכזית וזו שכבר הזכרתי קודם, כדי שגוגל ידרג את האתר שלך גבוה יותר במעלה החיפוש (והם הכריזו על זה בעצמם לא פעם ולא פעמיים) אתה חייב לעדכן אותו באופן תדיר בתוכן איכותי. המערכת של גוגל סורקת את כל האתרים בתדירות גבוהה על מנת להבחין בשינויים באתרים מה שאומר שאתם לא חייבים להוסיף מאמרים חדשים לגמרי כל הזמן אלא לשדרג ולעדכן קיימים זו גם אפשרות.

2) סמכותיות אומנם גוגל גם מדרגת סמכותיות אבל בואו שניה נעזוב את גוגל בצד. דמיינו שאתם נכנסים לאתר שאתם לא מכירים והאדם מתיימר להיות מומחה בתחומו אך באתר שלו יש רק רשימת מכולת של מוצרים שהוא מוכר. לעומתו אתר אחר באותו התחום מציע שלל מאמרים ותכנים על קשת נרחבת של נושאים הקשורים לתחום הפעילות העיקרית, איזה אתר יראה לכם כמקור סמכות בכיר יותר? ככל שתייצרו יותר תוכן והוא יהיה איכותי וכזה שאנשים באמת צריכים כך תגדילו את הסמכותיות שלכם וכמובן שככל שתייצרו תכנים מקוריים כמו מדריכים, ראיונות, קורסים וכו' ככה תגדילו את הסמכותיות.

3) מילות מפתח כל מי שקידם אתר או עבד עם מקדם אתרים יודע מה זה מילות מפתח אבל דרך נפלאה לייצר יותר הזדמנויות ליותר מילות מפתח, מה שבתורו יביא לכם יותר חיפושים ותנועה לאתר, היא לייצר תכנים מרובים בשלל נושאים ועל ידי כך להגדיל את המנעד של מילות המפתח ולחזק את מילות המפתח הקיימות מבלי לייצר טקסט שכל כולו הוא מילת מפתח אחת.

4) קישורים אם תייצרו תוכן איכותי הדבר ייצר לכם תנועה גדולה לאתר שממנה גם תקבלו יותר קישורים שמפנים אליכם, הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי אנשים רוצים להפנות לאתרים סמכותיים ואיכותיים ואם תייצרו תוכן כזה תקבלו בתמורה קישורים שיחזקו את פרופיל הקישורים שלכם, שזה עוד פרמטר חשוב בקידום האתר.


כתיבת תוכן בתשלום


האם כל אחד יכול לכתוב תוכן איכותי?


ההגדרה לתוכן איכותי היא קצת מרוחקת ולא אומרת הרבה, אני באופן אישי רואה בתוכן איכותי משהו שמספק ערך אמיתי לקוראים והדרכים לראות האם התוכן איכותי או לא היא לפרסם אותו ברבים ולתת לכוחות המשק לעשות את שלהם, תוכן איכותי באמת הוא תוכן שמתקל נושאים חמים בצורה נהירה וברורה, זהו תוכן שמעניק לקוראיו חוויה ומלמד אותם על מה שהם רצו ללמוד.


בעיניי כל אדם מסוגל לכתוב והבעיה המרכזית שעומדת בפני אלו שמתקשים בכך היא שהן חושבים על זה יותר מידי ויוצרים על עצמם לחץ מיותר. אז נכון, כנראה שלא כולנו המינגווי או אתגר קרת אבל כל אחד יכול לכתוב אם הוא יודע על מה הוא מדבר, מה שאני מנסה להגיד בעצם זה שאם יש לך עסק לצעצועי ילדים ואתה עובד בתחום כבר 20 שנה אז כנראה שהידע שלך בתחום הוא נרחב ואתה יכול לכתוב על הנושא תוכן שבאמת יעורר השראה ויספק את הגולשים.


אבל, כשאתה מנהל את העסק אין לך באמת זמן לבצע את כל המטלות ויש צורך לפזר סמכויות שאחת מהן היא הסמכות של התוכן וכאן בא לידי ביטוי הצורך בכתיבת מאמרים בתשלום. אז אולי כל אחד יכול לכתוב תוכן איכותי אבל באם תפנו ותחפשו מישהו שיבצע בעבורכם כתיבת תוכן בתשלום תוכלו לחסוך לעצמכם זמן יקר שיופנה לדרכים אחרות להגדיל את העסק.


מה צריך לבדוק אצל חברת שירותי כתיבת תוכן בתשלום


קיימים כיום כותבי תוכן רבים אשר מציעים שירותי כתיבת תוכן בתשלום והתחום עצמו לא מפוקח מה שיוצר מצב שכל אחד יכול להקים אתר או אפילו סתם ככה להציע את עצמו על דפי הפייסבוק כאשר אנשים מחפשים כותבי תוכן מקצועיים. אז בתוך המוני האדם שמציעים כתיבת מאמרים בתשלום איך תדהו לזהות את מי שאתם רוצים לעבוד אתו?


· מי האדם למרות שיש חברות שמציעות שרותי כתיבת תוכן בתשלום ולהם יש מאגר של כותבים ואז אתם לא יודעים מי הכותב באופן אישי, עדיין אנו רואים כי מרבית כותבי התוכן הם עצמאיים והדבר החשוב ביותר כאשר אתם מחפשים כותב תוכן הוא להכיר את האדם אשר מאחורי המילים, האם הוא מתמחה בתחום כתיבה אחד או שהוא רב גוני ומסוגל להתאים את עצמו לתחומים אחרים? האם הוא אדם שמקשיב וניתן לנהל עמו שיחה או שהוא "יודע הכל"?

· דוגמאות כתיבה הדבר השני הכי חשוב אחרי שחקרתם ושוחחתם עם הכותב הוא לקרוא דוגמאות כתיבה. זו הדרך שלכם לראות האם האדם כותב כמו שאתם אוהבים, האם סגנון הכתיבה שלו מתאים למוצר או לשירותים שאתם מציעים, האם הוא מסוגל לכתוב על מגוון נושאים או רק על תחום אחד. במידה ואתם לא בטוחים שיש התאמה מלאה בינכם לבין הכותב אתם תמיד מוזמנים לבקש ממנו דוגמת כתיבה ספציפית כמשימה לבדוק את ההתאמה (קחו בחשבון שיש כותבים שלא יזרמו מחשש שיגנבו להם את מה שכתבו מבלי לשלם – לצערנו לא חסרים מקרים של גניבת תוכן).

· לקוחות אחרים כותב טוב לא בהכרח צריך לבוא עם תיק עבודות ענק ופורטפוליו לקוחות שיגרום ללסת שלכם לצנוח. כמובן שאם אתם רואים דוגמאות כתיבה שמפורסמות באתרים אחרים אז תוכלו להיות רגועים כי האיש יודע את העבודה ומבצע אך גם כותב תוכן מתחיל שאין לא היסטוריה מרשימה יכול לפעמים להיות הכפפה המתאימה בעבורכם.

· סקרנות טבעית אתם בטח מסתכלים ולא מבינים איך אפשר לבדוק סקרנות טבעית של אדם זר ואתם צודקים שאי אפשר לבדוק זאת עם מדדים קונבנציונליים אך כן תוכלו לראות זאת באם תבקשו לראות את קורות החיים של הכותב או באם תתחקרו אודותיו מעט. הסיבה לכך שסקרנות טבעית היא דבר חשוב נעוצה בכך שזה מדרבן את הכותב ללמוד ולתחקר את הנושא לפני שהוא יישב לכתוב ועל ידי כך הוא ייצר בעבורכם תוכן איכותי גם במקרים בהם הוא כתב על הנושא עשרות מאמרים אך גם על נושאים חדשים שהוא לא עסק בהם.


בשורה התחתונה


אם כל הכבוד לכל הדברים שציינתי פה עד עכשיו בואו שנייה נדבר דוגרי, הפרמטר הכי חשוב בעבורך בבחירה של האם העסק שלך זקוק לשירותי כתיבת תוכן בתשלום הוא הפרמטר התקציבי - האם כרגע אתם יכולים להרשות לעצמכם לעבוד עם מישהו שיבצע בעבורכם כתיבת מאמרים בתשלום או לא.

טווח המחירים של כתיבת תוכן בתשלום הוא נרחב ותוכלו למצוא כותבים שיכתבו בעבור 0.8 אגורות למילה ואפילו כאלו שיכתבו בפחות מכך. לעומת זאת יש כותבי תוכן שלוקחים גם חצי שקל למילה והאמת שטווח המחירים הוא כמעט אינסופי אבל לפני שתתפתו לקחת מישהו רק כי הוא זול אני מציע לכם קודם כל לחזור ולקרוא את המאמר הזה ולהבין האם הכותב הזה באמת יספק לכם את המאמרים האיכותיים שאתם רוצים או שאלו יהיו מאמרים מלאי שגיאות כתיב וחסרי רציונליות.


אם אתם מחפשים שירותי כתיבת תוכן בתשלום ואתם רוצים מישהו שהתחקיר והשלב המקדים זה החלק האהוב עליו אך הוא גם מסוגל לשים את המילה הנכונה במקום הנכון אז צרו איתי קשר עוד היום ואשמח לשוחח עמכם כדי שנבין האם יש לנו עתיד משותף.

bottom of page